Re: ceny w Polsce

Autor: PaRaGaS <look_at_my.sig>
Data: Wed 06 Jun 2007 - 16:18:22 MET DST

Radosław Sokół pisze:

> Podaj przykłady, bo nie mam pojęcia, czy piszesz szczerą
> prawdę, czy bajki. Według mnie ceny podstawowych podzespołów
> w Polsce wcale nie są takie wysokie; jak ktoś chce wypasione
> karty graficzne czy najszybsze procesory, to jego sprawa.
>
> Poza tym, ja na przykład nie bywam za granicą często, w związku
> z czym do takich zakupów należałoby doliczyć koszt podróży i
> pobytu oraz ryzyko związane z koniecznością wysyłania sprzętu
> (lub kolejnej podróży) w razie awarii.
>
> Jak dla mnie nieopłacalne. Zatem uzasadnij proszę, bo wydaje
> mi się to niewiarygodne nieco :)

Monitory zdaje się nadal kosztują więcej niż w Europie Zachodniej, a
różnica z USA jest już rzędu 20-30%. Dyski twarde podobnie.

Samsung 215TW na Amazon.com kosztuje w przeliczeniu 1421,7pln.
Na Amazon.de kosztuje w przeliczeniu 1596,4pln.
Na Sirius.pl kosztuje 1779zł, co i tak jest dobrą ceną jak na polskie
warunki :>

Dysk Samsung SP2504C:
Amazon.com: Wycofany ze sprzedaży, "3 Used & new" od 197,4zł
Amazon.de: 217,7zł
Sirius.pl: 227zł

Ponadto na promocjach w różnych CompUSA zdarza się trafić np. duże dyski
za połowę rynkowej ceny. Oj, brakuje u nas takiej "wyspecjalizowanej"
sieci marketów ze sprzętem i osprzętem komputerowym, gdzie można kupic
zarówno kość RAM jak i 50m skrętki :>

Ten trend cenowy jest stały, wiadomo o nim od dawna - twórca wątku
bynajmniej nie odkrył Ameryki. Dotyczy różnych produktów, nie tylko
sprzętu komputerowego.

--
PaRaGaS                   /\/\
gg: 1184355             =(~.~=)         http://www.last.fm/user/PaRaGaS