[Dell 131L / 1501] - system operacyjny na ExpressCard, boot'owanie - jak???

Autor: <pe3no_at_N05PAM.o2.pl>
Data: Wed 06 Jun 2007 - 11:32:16 MET DST

Witam,

Mam laptopa Dell Latitude 131L.
Zamierzam zainstalować wiele systemów: Windows, Linuks, inne UNIX'y.
Do tego jeszcze szyfrowanie wszystkich partycji.
Pogodzić to wszystko na jednym dysku jest to karkołomne...

Planuję zatem dołożyć jakiś dysk na ExpressCard.
Pod uwagę biorę kilka rozwiązań:
1. Dysk Lexar'a SSD na ExpressCard:
http://www.lexar.com/ssd/expresscard.html
2. Jakiś czytnik kart na ExpressCard - na przykład:
http://www.euronetside.com/shop/expresscardcs_seo_delimiterreadercs_seo_delimiter12cs_seo_delimiterincs_seo_delimiter1cs_seo_delimiterp29788.html
3. Jakąś przejściówkę na ExpressCard - przykładowo:
http://www.euronetside.com/shop/expresscardcs_seo_delimiteradapterscs_seo_delimiterc183.html

Mam pytania do posiadaczy jednego z tych laptopów, którzy może mieli
podobny problem i z czymś takim eksperymentowali:

1. Czy udało się komuś zaboot'ować TEGO laptopa, korzystając
ze slotu ExpressCard? Jakie rozwiązanie zastosowaliście?

2. Jeżeli się nie udało, to czy przynajmniej można na tym
zainstalować system, a boot'ować go z HDD? Jeżeli tak, to
jaki system instalowaliście? (Lin/Win)? Które rozwiązanie?

3. Które z tych rozwiązań nie wystaje z laptopa? Mam zamiar
umieścić to na stałe, aby nie było problemów w wkładaniem do
(ciasnej) torby i wyjmowaniem - żeby się nie zaczepiało :)

Byłbym wdzięczny za wszelkie inne wskazówki w tej dziedzinie.
Być może macie inne rozwiązania - na ExpressCard :) :) :)

Z góry serdecznie dziękuję i
Pozdrawiam~~Piotrek~~pe3no.