Re: modem do neo

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 05 Jun 2007 - 16:13:56 MET DST

** geyb wrote:

> Ty nie masz, ale inni mają, jeśli np. chcą podłączyć modem ADSL do
> routera (sprzętowego, nie peceta) to modemy USB praktycznie od razu
> odpadają, bo wymagają dodatkowego oprogramowania po stronie routera.
> Nie ma jednego standardu. Więcej - uruchomienie tego na starszych lub
> mniej popularnych OS-ach jest często niemożliwe lub bardzo utrudnione.
> Dlatego trzeba być swiadomym, jaką potencjalną funkcjonalność modemu
> tracisz kupując "taki ze złączem USB".

Mowa była (co później zostało doprecyzowane) nie o _zakupie_ takiego
modemu ale o _wyborze_ modelu. Z tego co rozumiem ma do wyboru kilka
modeli "za złotówkę" i pyta się który lepszy. IMHO wszystkie to kupa,
jak już bym musiał wybierać to wziąłbym taki ze sterownikami dla
Linuksa (tzn. w Linuksie). Bo poza tym to ja nie widzę różnic. ;)

> Te tanie modemy dobrze sprawdzają się w domu, szczególnie na
> komputerach z najpopularniejszym Windows XP

No właśnie tragicznie się sprawdzają. Lepiej za kilka stówek (~200)
kupić sobie do domu plastyczany router z modemem i mieć spokój, z
punktu widzenia wygody, możliwości rozbudowy i bezpieczeństwa. XP
niespecjalnie nadaje się do wystawiania go bezpośrednio do Internetu,
oczywiście da się ale wymaga to wiedzy, którą użytkownicy domowi zreguły
*nie* dysponują.