Re: Temperatura dysków twardych = 47 C!

Autor: Zbyszek <niematakiegoadresu_at_o2.pl>
Data: Tue 05 Jun 2007 - 13:16:31 MET DST

# hddtemp /dev/sda
/dev/sda: ST380013AS : 46°C

Dysk z 2003. Chodzi 24/7/365.
Raz, przedwczoraj się zatrzymał na 1 sek. i wyłaczył z niewiadomych przyczyn
(kręciłem ustawienia pamięci na CL2.5/400MHz i transmisji między mostkami
400->800MHz na nforce430). Linux mi się przymroził na 5 sekund. Wypluł błąd
i informację o resecie kontrolera a potem wystartował dysk i podreptał
dalej. Ku mojemu zdziwieniu nie zresetował się i nie straciłem niczego.
Ale patrząc na tyle lat bezawaryjnej pracy to ten jeden raz mogę mu
wybaczyć.

Gdybym jechał na Windowsie XP to pewnie bym dostał od kompa z bańki a potem
by się zresetował i na koniec opluł komunikatem o utracie plików po to by
pokazać BSOD.

--
Zbyszek