Re: Schemat złącza COM2 na płycie AOpen AK33

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun 03 Jun 2007 - 22:02:14 MET DST

J.M.Oizo" napisał:

> liczac od lewej
>
> 5V -D +D GND
> * * * *
> * * * * *
> 5V -D +D GND nic

Nie znam się na komputerach, ale coś mi się obiło o uszy o sygnałach TxD,
RxD, DTR etc. w porcie szeregowym RS-232 (zwanym COM), za to nijak nie mogę
sobie przypomnieć, aby tam było napięcie, nawet 5V. Ale ciepło, ciepło, USB
to też, było nie było, port szeregowy. ;-)

PS. Prawdopodobnie numeracja jest taka:

6 7 8 9
* * * *
* * * * *
1 2 3 4 5

i te cyferki mają się zgadzać z numeracją w złączu DB9.
Ale równie dobrze producent mógł ponumerować to tak:

2 4 6 8
* * * *
* * * * *
1 3 5 7 9

bo co mu kto zrobi? Standardów numerowania tych pinów jest tyle, że można
mówić o braku standardu. Pozostaje eksperymentowanie lub poszukanie
oryginalnego śledzia.

JoteR