karta pamięci MMC - niski transfer

Autor: <strach3_at_gazeta.pl>
Data: Sun 03 Jun 2007 - 03:33:11 MET DST

Witam, może ktoś będzie mógł doradzić w następującej sprawie: kupiłem kartę
pamięci MMC 4 GB Transcend http://www.skapiec.pl/site/cat/16/comp/162448.
Korzystam z niej na laptopie (Win XP) przez czytnik kart SD/MMC. Zapis
odbywa się z prędkością zaledwie 200 KB/s, chociaż specyfikacja podaje 10
MB/s. Odczyt jest dużo szybszy - 6.5 MB/s wobec 11 MB/s w specyfikacji -
problem w tym, że używam karty prawie wyłącznie do zapisu, sporadycznie do
odczytu. Ten sam czytnik zapisuje kartę microSD z prędkością 2 MB/s. W tej
chwili nie mam możliwości sprawdzenia karty na innym czytniku, a zatem:

1. czy istnieje program, którym można sprawdzić sprawność karty? Chodzi o
_sprawność_, transfer już sprawdziłem.
2. czy to może być problem z konfiguracją? Nie ma konfliktów sprzętowych,
system plików to FAT32, w opcjach urządzenia wybrana jest optymalizacja
wydajności (po wybraniu optymalizacji szybkiego wyjmowania zgodnie z logiką
zapis jest nieco wolniejszy, bo nie jest użyty cache). Czy ktoś ma pomysł,
co można z tym zrobić?

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie
strach