Re: Jaka pamiec? DDR czy DDR2

Autor: PaRaGaS <look_at_my.sig>
Data: Sat 02 Jun 2007 - 15:48:02 MET DST

geyb pisze:

> Możesz polecić coś konkretnego?
> Przyznaję, o monitorach LCD mam blade pojęcie. Do niedawna miałem 15"
> trinitrona, a teraz mam 17" "bańkę" i chcę zmienić na LCD-ka, myślałem,
> że tania 19" nie będzie gorsza od mojego wysłużonego CRT.

Niestety, chociaż jakość matryc LCD niewyobrażalnie poprawiła się w
ciągu ostatnich lat, to jednak do dobrych CRT jeszcze im sporo brakuje.
Do tanich monitorów ładowane są najtańsze matryce TN, często produkcji
ChiMei. Firma ta nie cieszy się szczególną renomą, a warto żebyś
wiedział, że liczących się producentów matryc LCD używanych w produktach
przeznaczonych na rynek konsumencki można policzyć na palcach jednej
ręki. Przy wyborze monitora nie możesz polegać na sprzedawcach, ponieważ
oni rzadko wiedzą coś ponad typ matrycy (TN/*VA/IPS).
Do 700zł zostają ci właściwie tylko używane monitory, na Allegro często
trafić można właśnie sprowadzane poleasingowe Delle z samsungowymi
matrycami PVA. Jak najbardziej godne polecenia, chociaż są to ekrany PVA
starszego typu, o gorszym czasie reakcji. Jednak nie daj sobie wmówić
bredni, że te milisekundowe różnicę są do wychwycenia. Panele do,
powiedzmy, 20ms są jak najbardziej znośne. Jakieś znaczenie to owszem ma
jeżeli grasz dużo w dynamiczne gry (np. strzelanki). Oczywiście zawsze
lepiej mieć ekran nowszego typu, oprócz poprawionego czasu reakcji
często poprawiają się też kontrast (bardzo ważny parametr), odwzorowanie
kolorów. Wybieranie monitora po tym, jak mocno świeci sobie daruj -
jasność nie ma tak naprawdę żadnego znaczenia, i tak ustawisz ją na 10%,
żeby ci oczu nie wypaliło.
Do 1000zł masz już większe pole wyboru, także wśród nowych ekranów.
Chociażby Samsung SyncMaster 970P, do kupienia już za około 900zł.
Różnica w jakości między dowolnym nowym monitorem za 700zł a tym
Samsungiem będzie kolosalna. I nie chodzi o markę, tylko właśnie o typ
matrycy.

Trochę zagmatwałem, ale mam nadzieję, że jest zrozumiałe :)

--
PaRaGaS                   /\/\
gg: 1184355             =(~.~=)         http://www.last.fm/user/PaRaGaS