Problem z nagrywarką

Autor: Użytkownik <user_at_comp.pl>
Data: Thu 31 May 2007 - 01:38:02 MET DST

Witam Wszystkich!

Mam nagrywarkę LITE-ON DVDRW SOHW-832S
i program Nero w wersji 6.
W początkowym okresie używania było wszystko
OK, to znaczy zarówno zapis płytek CDR i DVDR
jak i weryfikacja były bez zarzutu. Na ogół używam
płytek ze "średniej półki".
Potem od czasu do czasu pojawiały się kłopoty
z weryfikacją zapisu na DVDR, chociaż sam zapis
był w porządku.
Następny etap to bardzo częste błędy podczas
weryfikacji zapisu na płytkach DVD-R i DVD+R,
ale sam zapis był w porządku, przynajmniej
do tej pory te płytki się czytają.
Dzisiaj natomiast nie udało mi się zapisać żadnej
płytki CD-R pomimo kilkakrotnych prób na różnych
szybkościach.
Pojawia się komunikat:
Could not perform EndTrack
Burn process failed at ...(zastosowana szybkość)
Nie mam w tej chwili żadnej płytki DVD żeby móc
sprawdzić czy to samo będzie się działo przy
zapisie na DVD.
Nagrywarka była w międzyczasach czyszczona
specjalną płytką ze szczoteczką.
Czy powyższe objawy świadczą o tym, że osiągnęła
ona swój kres? Jak można ją jakoś sprawdzić - czy
są jakieś testy do ściągnięcia z Internetu?

Pozdrowienia
Użytkownik