Re: WinXP 64 a ilosc ramu.

Autor: uC <bla.bla_at_uc.uc>
Data: Tue 29 May 2007 - 21:00:51 MET DST

"zx" <mio256@op.pl> wrote in message
news:4d0f.00000067.465c37de@newsgate.onet.pl...
> Witam
> Zakupilem procesor AMD64, na plycie mam 2GB ram. Chcialbym kupic
> zainstalowac
> WindowsXP64 ale slyszalem, ze zwykly WinXP bedzie bardziej wydajny
> poniewaz
> zjada duzo mniej pamieci. Czy to prawda i czy naprawde nie warto
> przesiadac sie
> w zwiazku z tym na system obslugujacy 64bity? Dziekuje za rade.

Sam XP nie bedzie szczegolnie bardziej/mniej wydajny. Pamieci zje troche
wiecej (o 150/200 MB) co przy 2 GB nie ma praktycznie znaczenia. Przesiadac
sie warto jezeli chcesz wykorzystac zalety wersji 64bitowej:
- masz programy dla x64 (tzn. skompilowane pod 64 bity a co za tym idzie
wykorzystujace 2x wiecej rejestrow procesora czyli w ogolnym przypadku
szybsze, np. prgramy do obliczen naukowych, renderingu, edycji zdjec, wideo
itd),
- potrzebujesz duzo RAMu, tzn > 2GB (4GB) dla swoich aplikacji, XP 32bit
niestety konczy sie na tej wartosci, x64 moze co najmniej 128 GB.
- chcesz miec serwerowe (czytaj bardziej profesjonalne) jadro systemu: XP
x64 jest oparty na Win 2003 Server a nie na XP wiec posiada wiele
zaawansowanych cech niedostepnych dla uzytkownikow zwyklego XPeka - to tylko
dla zaawansowanych i swiadomych uzytkownikow.

Podsumowujac, czy potrzebujesz wersji x64? Jezeli nie wiesz czy potrzebujesz
to znaczy, ze nie potrzebujesz.

Pzdr.,

--
uC