Napiecia na Zasilacz-u do laptopa

Autor: Gregor <nonname_at_aster.pl>
Data: Tue 29 May 2007 - 11:52:10 MET DST

Witam,

popsul mi sie ostatnio zasilacz do HP nx9020 i kupilem uniwersalny Trust
14774. Z tym ze oryginalny model to bylo 18.5V a na Trust-cie mam 18V albo
19V, wybralem 18V i wszystko chodzi OK. Na stronie producenta jest
informacja ze ten model wspolpracuje z moim laptopem. Problem sie pojawil po
dwoch dniach uzytkowania, dysk twardy zaczal generowac rozne bledy, w BIOSie
przy tescie dysku pokazalo sie "#1-07 Fail" z sieci wyczytalem ze
prawdopodobnie dysk jest do wymiany. Zrobilem test programem SeaTools firmy
Seagate i wykryl mi on wiele bledow na dysku.

Na laptopie mam Linuxa i WinXP, oba systemy informuja o bledach na dysku,
takze z nie da sie ich uzywac. Laptop ma juz okolo 2.5 roku, wiec mozliwe ze
wszystko po kolei zaczyna sie w nim psuc. Ale wydaje mi sie podejrzane ze
dysk twardy zaczal sie psuc dwa dni po wymianie zasilacza, czy jest mozliwe
ze podalem zle napiecie?