Asus P5B Deluxe i C2D E6420

Autor: Tomek Głowacki <t_gl.spamowinie_at_n0spam-o2.invalid>
Data: Fri 25 May 2007 - 17:02:55 MET DST

Witam!

Od kilku dni bawię się zestawem jak w temacie. Pamięci mam 800tki
Patriot LLK, 4-4-4-12. Jako, że podobno sprzęt nieźle się "kręci" to
postanowiłem mu zwiększyć częstotliwość bazową do 400Mhz z 266. Dało to
3.2 Ghz taktowania CPU przy mnożniku 8x. Zwiększwyłem nieco napięcie,
zgodnie z jakimiś tam wyczytanymi zaleceniami (1.375V). Pamięci chodzą w
takim układzie przy dzielniku 1:1 (czyli 800Mhz, timingi te same
4-4-4-12), PCI-E 100 Mhz i ustawione na sztywno taktowanie PCI na 33 Mhz.

Komputer arytmetycznie jest stabilny, prime95 śmiga, super pi też może
chodzić w nieskończoność. Temperatura na boxowym coolerze nie przekracza
53-55 C (mierzone CoreTempem czyli z punktów DTS).

Niestety, wszystko inne to kaszana... każda aplikacja 3D zwalnia
konsekwentnie (szczególnie dema scenowe np. fr-041 debris), wali się
dźwięk, wszystko ma jakieś koszmarne przestoje, potem przyspieszenia -
dramat. Moja karta to GF8600GTS z najnowszymi ForceWare'ami.

Co ja robię nie tak? Jakieś timingi gdzieś nie są poprawne? Czegoś nie
ustawiłem? Bios to 1101, najnowszy. Kiedy wrócę do ustawień podstawowych
- śmiga, aczkolwiek też ma jakieś "zaciachy" dwie, trzy sekundy przerwy
i potem nagle super płynna animacja.

Do tej pory miałem do czynienia tylko z AMD, jest to mój pierwszy zestaw
na Intelu jakim mam okazję się bawić na poważniej. Niestety, chyba moja
wiedza dotychczasowa wymaga ostrej weryfikacji ;-) Pomożecie?

Pozdrawiam,
Tomek