Re: Jaka karta graficzna pod monitor LCD?

Autor: di0xid <dawciogNOSPAM_at_wp.pl>
Data: Fri 25 May 2007 - 16:35:29 MET DST

Dnia Fri, 25 May 2007 14:24:04 +0200, Player napisał(a):

> obrabia palete w 10bitach a posiada normalna 8bit, przejscia kolorów bedzie
> mial poszarpane bo sterujesz kontrastem z poziomu sterowników, to eizo to
> zaden profesionalny model tylko standardowy rozrywkowo/uniwersalny tej firmy

Dlatego napisalem 'polprofesjonalny' :) Gdyz z tego co zauwazylem kierowany
jest rowniez do osob, ktore zajmuja sie skladem tekstu, lub tworzeniem
grafiki. Nie uwazam tego monitora za cud techniki, wiem, ze istnieja duza
lepsze, a zarazem duzo drozsze modele.

> jezeli bedziesz uzywal tekst/www/filmy to chyba zartujesz ze kupujesz taki
> monitor bo na 700zl tanszym HP nie zauwazysz roznicy, imo wywalanie kasy w
> bloto. Kazdy uzytkownik eizo zaraz bedzie wychwalal jakie to cudowne
> monitory ale nie kazdy widzial obok postawinego tanszego odpowiednika gdzie
> w takich typowych zastosowaniach jest ZERO ROZNICY

Hehe... wydaje sie, ze to co mowisz jest "zdrowym podejsciem" do sprawy :)
Ostatnio nawet zastanawialem sie nad tym czy faktycznie nie lepiej kupic
jakiegos tanszego modelu (tak o 400-500zl), ale rowniez osiagajacego niezle
wyniki w testach i opinie uzytkownikow (myslalem o P19-2).
Jednak potem stwierdzilem, ze diabel tkwi w szczegolach i w moim przypadku
te szczegoly moga miec znaczenie. Jak np. poziom czernii, mozliwosc
regulacji poziomu swiatla, czas reakcji. To dlatego, ze przy monitorze
spedzam do 12h, rowniez w nocy i np. jesli monitor posiadal by slaba
regulacje natezenia swiatla w nocy moglo by to sie objawic szybkim
zmeczeniem oczu.
Popsulem sobie wzrok na moim monitorze CRT dlatego teraz do tematu staram
sie podejsc ostrozniej.

--
If you want to contact me via e-mail, remove NOSPAM before '@'.
Best regards