A64 Venice 3000 przy memory frequency 129.MHz.

Autor: <galu.usenet_at_gmail.com>
Data: Thu 24 May 2007 - 17:58:28 MET DST

Witam,

Mam w komputerze (jak w tytule) trzy kości pamięci - jedną fajną
(Kingston 512MB) i dwie mniej fajne po 256MB - wszystkie trzy ze
stickerem PC3200 (400MHz). Oczywiście całość pracuje w single channel.
Do niedawna na SocketA z Duronem, a od niedawna na s939 z A64.
Przed chwilą odpaliłem cpu-z i mym oczom ukazała się następująca
informacja:

Na pierwszej zakładce (CPU):

Clock Speed 1808.2 MHz
Clock multiplier x9.0
HTT Bus Frequency 200.9 MHz
P-Rating 3000+

Na zakładce Memory:

Timings
Frequency 129.2 MHz
FSB DRAM CPU/14
CaS# Latency 2.5 clocks
RAS# to CAS# Delay 4 clocks
RAS# Precharge 4 clocks

Rozumiem, że coś jest nie tak z tymi 129.2MHz? Czy dużo tracę na
wydajności (akurat chwilowo jestem na etapie nadrabiania growych
zaległości z ostatnich 3 lat i "każda klatka animacji na sekundę
więcej się liczy", ale na codzień używam komputera do pracy - Eclipse,
grafika - oraz internetu i multimediów)?
Czy bardziej opłaca mi się dokupić drugiego Kingstona 512MB i
puszczenie tego w dualu (przy czym zwracam uwgaę, że problemem nie
jest single czy dual tylko niecałe 133MHz owek "frequency"!) czy może
sprzedaż całości i 2x bezfirmowe 512MB? (Oczywiście domyślam się, że
przy dzisiejszych cenach DDR1 najbardziej opłacałoby się sprzedać
całość - w tym płytę i procek i kupić coś na AM2/DDR2).

Pozdrawiam,
Michał.