Re: Modem do GSM na PCMCIA - jaki ???

Autor: Młody <no_at_email.yet>
Data: Mon 21 May 2007 - 23:32:58 MET DST

Zależy od operatora. Orientowałem się w temacie. Karta modemowa to koszt
rzędu 800-1500 zł. Dostepne jest parę modeli: Globetrotter, Merlin (modeli
nie pamiętam, musisz poszukać na Internecie). Operatorzy do abonamentów
dodają gartę gratis (lub za symboliczną cenę, plus chyba nawet dodaje w
promocji laptopa ;->>> ) . Ja problem rozwiązałem znacznie taniej i
prościej: bluetooth na usb + zwyczajna komórka z GPRS (mój dotychczasowy
tel), a oddzielnie karta WiFi na PCMCIA. W sumie wyszło ok 120 zł, a działa
bez zarzutu. Miesięczny koszt abonamentu za 50 MB to 30 zł. Oczywiście są
ludzie, dla których przy kupnie laptopa 1-2 tyś w tą czy w tamtą to bez
znaczenia, ale ja do nich niestety nie należę (nad czym ubolewam). Natomiast
powyższe rozwiązanie sprawdza się całkiem nieźle

pozdrawiam M.