Re: Bardzo dziwny restart komputera. Pomocy!

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Sun 20 May 2007 - 05:15:24 MET DST

On 19 Maj, 22:25, "nonaktiv " <nonak...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
> Kochani!
>
> Jakiś czas temu złożyłem sobie komputer z nowych klocków:
> płyta główna: MSI 965 Neo
> procesor: Intel Core Duo 6600 @ 2.40 GHz
> grafika: Gigabyte nVidia 7100 GS
> HDD: Seagate SATA 300 GB
> pamięć: Kingston 2GB
> dźwięk: RME HDSP 9632
> zasilacz starszy: Chieftec 400 W
>
> No i zaczęły się problemy. Pracuję bardzo wiele w aplikacjach przeznaczonych
> do dźwięku (Vegas 7, Sound Forge 9, Sonar). Zauważyłem, że po dłuższym czasie,
> [...]

Precz z Wyborczą!!!

Na poczatek przetestuj pamięć. Jesli są błędy, sprawdź (w manualu) czy
sloty są dobrze obsadzone, jeśli tak - obniż taktowanie w BIOSie.
Jeśli dalej jest źle lub pamięci są OK to są programy, które wyłączają
automatyczny restart systemu po zawieszeniu (zmiana wpisu w rejestrze
systemu). Wtedy zamiast restaru objawia sie przeklety "blue screen",
który powiadamia o błędzie i podaje jego kod, a czasem nazwe
sterownika go powodującego (w sieci zwykle łatwo znaleźć rady wpisując
kod blędu w wyszukiwarce). Jesli błąd jest zawsze ten sam - wina złej
konfiguracji systemu lub programu a nie hardware'u. Równolegle
zainstalowałbym program monitorujący temperatury i napięcia. Po kilku
godzinach powinno być wszystko wiadomo. Jesli nic to nie da reklamacja
lub naprawa.