Re: Bardzo dziwny restart komputera. Pomocy!

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Sun 20 May 2007 - 04:29:09 MET DST

Użytkownik "nonaktiv " <nonaktiv@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:f2no37$j6a$1@inews.gazeta.pl...

> O laboga! Ale co? Toż to nowy komputer i składany był przez fachowców, a
> może
> i nie... Coś powinienem sprawdzić na płycie? Które podzespoły?

Podejrzanych najłatwiej wytypują fachowcy, którzy go składali. Poza tym mają
podzespoły na wymianę. Osoba bez zaplecza jest w dużo trudniejszej sytuacji.
Zorientuj się, czy następne restarty są mniej więcej w takich samych
odstępach czasu, czy może coraz częstsze. Przegrzewanie dałoby ten drugi
rodzaj zwisów.
Poza tym masz program Core Center, który monitoruje temperaturę CPU. Jeśli
coś się dzieje z prockiem powinien to pokazać. Na przykład jeśli wentylator
nie przylega cala powierzchnią.
Szczerze mówiąc niepokoją mnie te pamięci,. aż zajrzałem do instrukcji.
Prawidłowo powinny być w slotach 1 i 3 lub 2 i 4. Można wyjąć jedną z nich i
sprawdzić, czy to coś pomoże. Można też sprawdzić, czy nie są przetaktowane,
a jeśli nie, to przejść na ręczne ustawianie opóźnień i wybrać najdłuższe.
Sprawdzić, czy pomogło. To praktycznie jedyne rzeczy, która możesz sam
zrobić bez części zapasowych.