Re: wymiana dysku z 1,6GB na większy 4-10GB, na co zwrócić uwagę

Autor: Zbyszek <niematakiegoadresu_at_o2.pl>
Data: Sat 19 May 2007 - 22:25:26 MET DST

Mariusz wrote:

> Witam, chcę wymienić dysk o śmiesznej pojemności 1,6GB na chyba też
> śmieszną
> ok 4 a max 10GB. Chciałbym się dowiedzieć na co powinienem zwrócić uwagę
> aby kupić odpowiedni dysk tzn. taki aby bez problemów i przeróbek pasował
> w miejsce starego i miała ten sam interfejs, oraz jak sprawdzić parametry
> tego który mam obecnie?
> Dziękuję i pozdrawiam

Sprawdź czy płyta główna obsłuży większy dysk (bios, chipset). Ja na
chipsecie KT133A miałem problem bo było widziane tylko 8 z 20GB. Producent
splajtował i nie mogłem zaktualizować bios. Sprzedałem komputer i kupiłem
nowszy. Wymiana płyty pociągneła za sobą wymianę procka i pamięci.

Co do typu dysku to są programy diagnostyczne np. everest.
Na obudowie dysku też są spisane dane tech. Po numerze modelu dysku można w
Internecie ustalić parametry dysku na stronie producenta.

Zbyszek