zmiana wentylatora w zasilaczu, temperatury

Autor: Piotr <piotr_at_alpha.net.pl>
Data: Sat 19 May 2007 - 03:48:00 MET DST

Witam.

Ostatnio byłem zmuszony zmienić wentylator w zasilaczu (GPS-400AA-101A).
Kupiłem Fandera 120mm, ale zastanawiam się, na jakie obroty powinienem
go ustawić, by zasilacz się nie przegrzewał.
Jeśli chodzi o wentylację w obudowie, to zasilacz jest z daleka od
grzejących się elementów (jest na samej górze w obudowie bigtower,
jakies 15 cm nad procesorem), dostaje w miarę chłodne powietrze, nie
jest odpowiedzialny za wyciąganie gorącego (obok procesora jest drugi
fander wyciągający z okolic i tak chłodnego c2d e4300 oraz GF8600gt).

Jak określić odpowiednie obroty, by nie ryzykować przegrzania się zasilacza?

pozdrawiam
p.