Re: Słaby Raid na płycie ASUS

Autor: vector <izohelia_at_gmail.com>
Data: Fri 18 May 2007 - 21:16:41 MET DST

On 18 Maj, 16:09, "$tipa" <drukar...@kurierusuntobytowski.com.pl>
wrote:
> Mam na płycie Asus P5LD2 VM DH 2 dyski SATA spięte w RAID 0 i jeden
> samodzielny. I ten RAID0 wcale nie jest szybszy niż dysk samodzielny.
> Zarówno gdy kop[iuję sobie plik 140 MB z jednego katalogu do drugiego, jak i
> otwieram go czy zapisuję przez aplikację. Co jest grane? Windows XP HOME SP2
> 2GB RAM, Pentium Dual Core 2,8 GHz

Wg. mnie taki test ci nic nie da. Nie skopiujesz szybciej na raid niż
jest w stanie przesłać dane pojedynczy dysk, a kopiowanie z raid na
ten sam raid podwójnie go obciąża i w efekcie otrzymujesz taki sam
wynik jak na pojedynczym dysku. Rożnica bylaby zauważalna gdybyś
kopiował z RAID 0 na drugi RAID 0. Mam taki sam RAID na WD RE 250GB i
nie narzekam na jego pracę zwłaszcza pod Sony Vegas 7.0. Płyta P5LD2/C
2.0, RAID 0 2x WD RE, strip 64K. Jak porobię więcej testów uzytkowych
to może coś więcej napiszę.