Re: Różnica między 512 a 1024 MB RAM

Autor: <webmajsterek_at_gmail.com>
Data: Fri 18 May 2007 - 13:13:37 MET DST

On May 18, 1:00 pm, "Benek" <n...@mail.com> wrote:
> Czy w zastosowaniach typowo biurowych istotnie odczuje rozszerzenie pamięci
> z 512 do 1024. Przeważnie mam otworzonych jednocześnie kilka drobnych
> programów, kilka stron, antywirus itp. rzeczy. W menadżerze zadań zużycie
> pamięci oscyluje tylko w okolicach 400 MB, jednak często zdarza się że komp
> tnie dyskiem i miesza plikiem wymiany. Czy 1024 rozwiąże te kilku sekundowe
> zadyszki. Dodam ze system to win XP, procek A1700XP.

wiekszosc ramu zajeta jest przez system operacyjny i grafike w
wysokich trybach ( obrazy tzrymane w pamieci - np w 32 bitowy kolorze
jeden pixel to 4 bajty) .

zacznij od wylaczenia zbednych uslug w windowsie -- na pewno
wszystkich nie potrzebujesz .
wylacz skorke okien ( odciazys zprocka i ram ) .
ustaw piorytety dla aplikacji ( czy wszystkie musza dziala z normalnym
piorytetem ?? )
zmiejsz glebie koloro z 32 na 16 ( lub 24 bity ) .
ustaw na sztywno 765 MB plik wymiany .
zdefragmentuj dysk .
wylacz flasha -- taen dodatek do przegladarek potrafi porzerec 20-30
procent mocy obliczeniowe procka na malutkich animacja -- wieksze to
zazwyczaj 80-95 procent zajetosci procka ( przynajmneij tak jest u
mnie na starych kartach grafiki ) .

uzywaj zakladek zamiast kilku przegladarek ( np Mozilla/firefox albo
nakladka na IE MyIE -- szybsze przelanczanei i zajmuj mniej ramu )

dopiero jak zawiedzie to co powyzej kup pamiec i nowszego procka --
ale lepiej od razu nowsza plyte , ram i pracka i nowy dysk .

najwiekszy pprzyrost predklkosci daje casche procka( 1 MB to
minimum ) i dysku ( 8 MB to teraz absolutne minimum )
---------
a system sie tobie zatrzymuje najprawdopodobnie prze antywira ktory
np skanuje poczte przychodzaca .