Re: Windows xp nie widzi 4 GBRAM tylko ~3.4?

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Thu 17 May 2007 - 22:32:52 MET DST

|3eR|<0 wrote:
> Witam.
> Właśnie zainstalowałem w maszynie 4x1GB ram płyta i bios ładnie wykrywa 4GB
> lesz w windowsie widać tylko 3.4 GB RAM? W czym problem ? jak temu zaradzic
> zeby byl komplet ?.
> Dzięki.

Jeśli masz na myśli Windows 32-bitowy, to inaczej być nie może. System
widzi 4 GB przestrzeni adresowej, w tym mieszczą się wszytskie
urządzenia (wraz z pamięcią sterownika graficznego) i pamięć RAM. Na tę
ostatnią zostaje max. 3.5 GB. Reszta pamięci jest odwzorowana powyżej
4GB, czyli w obszarze dostępnym tylko dla systemów 64-bitowych (i wersji
serwerowych Windows 32-bit, ale to już trochę inna bajka).