Re: Windows xp nie widzi 4 GBRAM tylko ~3.4?

Autor: Pawel Kraszewski <Pawel_at_Kraszewscy.net>
Data: Thu 17 May 2007 - 07:55:17 MET DST

|3eR| wrote:

> Witam.
> Właśnie zainstalowałem w maszynie 4x1GB ram płyta i bios ładnie wykrywa
> 4GB lesz w windowsie widać tylko 3.4 GB RAM? W czym problem ? jak temu
> zaradzic zeby byl komplet ?.
> Dzięki.

To nie do końca wina OS-a. W trybie 32-bitowym cały komputer obsługuje
dokładnie 4GB pamięci:

1 minus AGP Aperture
2 minus dziury pod koniec 1-go MB na zgodność z PC/XT/AT
3 minus wszystkie karty PCI z MMIO (np lepsze sieciówki, lepsze dźwiękówki)
4 minus przestrzeń adresowa zarezerwowana na porty I/O w PCI (PCI nie ma
  portów w znaczeniu Asemblerowym - porty w PCI są w zwykłej przestrzeni
  adresowej)

Musisz użyć 64-bitowego OS-a, wtedy wszystkie te "wygryziuchy" pójdą precz z
przestrzeni zajmowanej przez RAM (może poza pkt 2 - ale z drugiej strony -
jaka kompatybilność w 64 bitach??)

--
 Pawel Kraszewski
 www.kraszewscy.net