pamięć DDR do Asus A7V600-F

Autor: Radosław Rudowski <rrud_at_o2.pl>
Data: Mon 14 May 2007 - 23:35:36 MET DST

Witam
Mam problem z RAMem do płyty Asusa A7V600-F. Model jest robiony dla
Fujitsu-Siemens i informacje na jej temat raczej rzadko się pojawiają. Ale w
tym przypadku chyba nie różni się zasadniczo od szeregowego A7V600. W
manualu do mojej płyty jest wymienionych kilka tylko kości pamięci
testowanych na niej i akceptowanych. Aktualnej listy (QVL) polecają szukać
na stronie producenta. Tylko nigdzie jej tam znaleźć nie mogę. Napisane
jest również że pamięć można rozszerzyć do 3GB (są trzy sloty po maksymalnie
1GB każdy). Wśród przetestowanych kości nie ma podanych żadnych o pojemności
1GB. Największe to "pięćsetki". Czy w takim razie można tej płyty używać z
powodzeniem z jakąkolwiek kością 1GBajtową?
Do tej pory używałem RAMu Kingston KVR400X64C3A/512 i Nanya
NT128D64SH4B1G-5T. Obie działają na PC3200 czyli 400MHz (dopóki są dwie
kości mogą działać na 400MHz, dopiero po dodaniu trzeciej częstotliwość
zmienia się na 333MHz). Ostatnio kupiłem kostkę Kingston KVR400X64C3A/1G i
zaczęły się cuda. Czasem komputer w ogóle nie startuje, czasem resetuje się
w zupełnie nieprzewidywalnych momentach. Czasem, i to się dzieje
najczęsciej, wiesza się. Zazwyczaj podczas przeglądania stron pod IE7. Ale
tak że nic nie da się zrobić. Tylko twardy reset. Jestem przekonany że nie
jest to sprawa softu. Jak wyjmuję nową pamięć i wkładam stare wszystko jest
OK.
Mam pytanie czy ktoś z Was używał tej płyty lub podobnej z rodziny A7V600 z
pamięcią 1GBajtową. Jakiego producenta i jaki model płyta łyknie bez
powodowania niestabilności systemu?
Proszę o jakieś wskazówki jak rozszerzyć pamięć w tym zestawie.

Pozdrawiam
rudy