Re: backup - czym? jak?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Mon 14 May 2007 - 19:02:43 MET DST

** DooMiniK wrote:

> NTG - zapłać komuś za usługę. Rozwiązanie może kosztować 2-3tys zł
> (np. prosty PC jako serwer z dwoma, trzema dyskami twardymi w tym
> RAID1

Albo i więcej dysków - zależy ile przestrzeni mu potrzebne. To (ile
przestrzeni) należy określić sobie _przed_ wdrażaniem takiego systemu
IMHO. Poza tym oprócz dysków przydałby się jednak jakiś nośnik (np. DVD
DL czy streamer) do wykonywania okresowych archiwizacji.

> + jakis OS, np. dystrybucja Linuksa) + jakaś metoda przekazywania
> danych (od ftp + CobianBackup po np. backupPC)

To zależy od docelowych systemów, ja obstawiam np. rsync po SMB (od
strony serwera backupów do backupowanego systemu, nie odwrotnie).