Re: backup - czym? jak?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Mon 14 May 2007 - 18:44:46 MET DST

** Strzeli wrote:

> Jestem w tracie zakładania dział.gosp. Potrzebować będę do biura do
> głównego komputera jakieś niezależne urządzenie do robienia pełnego
> backupu.

Heh trochę to karkołomne. Backup to ważna sprawa, a Ty najwyraźniej
średnio masz pojęcie co robisz...

> Co rozumiem przez "niezależne"?
> Najlepiej takie, które w trakcie np zainfekowania plików systemowych
> nie infekowało dysku bvackupowego.

Ale to jakaś straszna bzdura. Backup to jest backup - z założenia po
prostu _dokładna_kopia_ plików, jeżeli plik jest zainfekowany to jego
dokładną kopią jest równie zainfekowany plik. I tak ma być.

Backup nie jest od tego aby zastanawiać się nad wirusami - w zupełnie
innym miejscu powinieneś się troszczyć o obecność wirusów.

> Prawdopodobnie będzie to zew. urządzenie z dyskiem hdd podpinane pod
> USB, prawda? Potrzebować będę robić backup 1-2 razy w tygodniu ( z
> tym że chodzi mi o pełny backup, a więc przekopiowywanie i
> NADPISYWANIE starych plików/karalogów nowymi)

I po co za każdym razem chcesz generować tyle transferu? To jest
zbędne, wystarczy jedynie skopiować pliki, które uległy zmianie. Wbrew
pozorom nie oznacza to transferowania pełnych danych.

> Jakie urządzenie polecacie? jakie najlepiej by się sprawdziło w mojej
> sytuacji? Zwykły dysk zenętrzny i przekopiowywanie wszystkiego
> "ręcznie" raz w tygodniu zdecydowanie odpada.
> Musi to być jakiś bardziej zautomatyzowany sposób.

> Pozdrawiam i czekam na pomysły i oferty, za które już teraz pragnę
> podziękować.

http://groups.google.com/group/pl.comp.pecet/msg/4224fea981913ebc

Przy czym można by się pokusić o zamienienie tego Linuksa
OpenSolarisem z ZFS. Bardzo chwalą niektórzy jako rozwiązanie do
storage.