Re: Co wybrać?

Autor: Bylski <bylski_at_nospam.buziaczek.pl>
Data: Mon 14 May 2007 - 10:55:07 MET DST

Użytkownik "miffy" <mi@mi.mi> napisał w wiadomości
news:f2960r$utq$1@news.lublin.pl...
> Witam
>
> Mojej siostrze nawalił komp. I chcę sprawić jej nowy. Tzn nowy ale nie
> najnowszy. Cos między 1-1,5GHz, bo kasy duzo nie ma. Dokładnie potrzebna
> nam płyta główna, procek, ram, grafika, napęd DVD (może DVD/CD-RW) no i
> obudowa, dysk jest (ATA-IDE) 40GB.
> Komp ma słuzyc głównie do internetu, gg itp, troche do gier ale nie jakiś
> super-wypasionych, tylko takich które śmiało szły na 800MHz.
> Grafika 64 powinna wystarczyc
> RAM 512
> Możecie cos doradzić? Zwłaszcza jeśli chodzi o grafike, płytę główna no i
> [...]

Jak to kolega już wspomniał, C2D byłoby najlepsze, ale jeśli szukasz
budżetowego rozwiązania, to chyba nie będzie to najtańsza opcja.
Ja ze swej strony proponuję coś takiego:
- Asrock ALiveNF6G-DVI nForce 6100 VGA s. AM2 jako płyta gł. (ma już
grafikę, ale zawsze można dokupić kartę osobną...)
- Sempron 64 3000+ Manila AM2 BOX - procek
- Kingston 1GB DDR2-667 Dual Chanel Kit Non-ECC (512 wychodzi niewiele
taniej)
- DVD - LG DVD Recorder GSA-H30N Sata Black Oem (jest na SATA)
Obudowa wg uznania (ja się skłaniam ku Arctic cooling - droga, ale fajna
jest i cicha)

Bez obudowy oscyluje w granicach 570zł (na podstawie proline.pl)
Można to to rozbudować o grafę, ramu starczy na trochę, procek na AM2 można
łatwo później wymienić na coś lepszego (jakieś x2 od AMD), dzięki DVD na
sata dysk, który masz będzie pracował samotnie na 1 kanale ata, co wpłynie
korzystnie na jego wydajność.

Pozdr

Bylski