Re: Problem z drukarką laserową

Autor: Janek <fenek_at_mm.pl>
Data: Sun 13 May 2007 - 12:10:15 MET DST

> Ostatnio zauważyłem, że moja drukarka nie drukuje dokładnie z prawej
> strony.
> Tutaj wrzuciłem przykładową stronę:
> http://img219.imageshack.us/img219/1281/scanimage001du7.jpg
> Widać wyraźnie, że z prawej strony linia zanika i tekst także jest
> jaśniejszy.
> Czas już na wymianę bębna, czy to coś poważniejszego?
> Pozdrawiam
> parasite

---
Może być mało toneru, ale może być tak, że właściwości
elektrostatyczne bębna się pogorszyły (objawy zużycia).
Toner łatwo sprawdzić, nawet jeżeli drukarka nie daje komunikatów
w tym względzie (większość ma liczniki wydruku, często dostępne
dopiero po wejściu do specjalnego programu obsługi).
Wystarczy wyjąć kasetę z tonerem (niekiedy jest ona w komplecie
z bębnem) i potrząsnąć nią (wg wskazówek podanych w instrukcji
obsługi drukarki). Jeżeli po tej czynności wydruk nie ulegnie poprawie,
tzn. że kończy się żywot bębna.
pozdrawiam
Janek
PS. Wyeksploatowałem dotychczas 8 drukarek laserowych różnych
       frim (NEC, Konica-Minolta, HP, OKI, Brother)