Monitor panoramiczny 1680x1050 albo 1920x1200 z poprawnym skalowaniem

Autor: Palmer <kolupCIACHO_at_o2.pl>
Data: Sun 13 May 2007 - 12:02:16 MET DST

witam serdecznie,

Przymierzam się, a właściwie to już jestem zdecydowany, do zakupu monitora
panoramicznego, który zastąpi moją wysłużoną "piętnastkę" CRT, która zaczęła
się sypać. Problem polega na tym, że taki zakup przewidziany jest na lat kilka
(co najmniej 5) i dlatego decyzja zakupu musi zostać bardzo dobrze
przemyślana. Matryca wielkości 21" wydaje się idealna lecz jej rozdzielczość
to 1680x1050 punktów. Ponoć bolączką wielu monitorów jest ułomne (jesli w
ogóle mozliwe) skalowanie obrazu ze źródeł zewnętrznych (tuner HD, konsola
Xbox itp.) do innej niż ich natywna rozdzielczość.
Najkorzystniej byłoby oczwiście wykosztować się na monitor o rozdzielczości
1920x1200 jednak takie matryce to juz wielkość 24 i więcej cali (interesuje
mnie bowiem plamka nie mniejsza niż 0,270 mm), przy czym nie mam pewności czy
zastsowanie matrycy o większej rozdzielczości rozwiązuje problem poprawnego
skalowania obrazu ze źródeł zewnętrznych. Krótko mówiąc chcę uniknąć sytuacji,
że obraz 16:9 na wejściu będzie rozciągnięty pionowo do proporcji monitora
16:10.
Proszę zatem szanownych grupowiczów śledzących rynek i obeznanych z tematem, o
zaproponowanie monitorów z matrycą o rozdzielczości 1680x1050 tudzież
1920x1200, które poprawnie skalują obraz. Chciałbym, aby nie były na matrycy
TN, ale nie jest to warunek konieczny, a cena nie przekraczała 3500 zł (co i
tak przekracza moje rozsądne założenie zamknięcia się w kwocie 3000 zł:-).

Z góry dzięki bardzo za pomoc i garść przemyśleń,
Palmer