Re: Co jest zasilane 4-pin wtykiem ko³o procesora na MOBO?

Autor: Marcin Waleron <papook_at_poczta.fm>
Data: Sun 13 May 2007 - 11:18:55 MET DST

procesor jest zasilany 12 voltami?? (jest tam jakas przetwornica,
ktora obnizajac napiecie pozwala wycisnac wiecej mocy? czy o co
chodzi :))

> Nie talentu tylko poweru w ³apie. Przecie¿ tam s± kszta³tki pod kolejne
> piny. Z pó³ tony trza przy³o¿yæ coby w³o¿yæ z obrotem.
>
> Pudzian! To Ty?

prawie :)

dzieki za "gratulacje" :-P
do tej pory myslalem, ze faktycznie komputer jest idiotoodporny bo nie
da sie zle wlozyc jakiejs wtyczki ale dokladnie sie przyjrzalem
gniezdzie oraz wtyczce (niestety juz po fakcie) i jest w gniezdzie w
jednej dziurze profil polokragly a pozostale 3 sa kwadratowe a wtyczka
zakonczona jest 4 okraglymi bolcami wiec pasuje w kazda strone :-(

> Siê zreszt± dziwiê, ¿e w ogóle co¶ na niej
> siê uszkodzi³o - w pierwszym rzêdzie powinien szlag trafiæ zasilacz, a
> przynajmniej zadzia³aæ w nim zabezpieczenie nadpr±dowe, czy co tam w nim
> jest. Bo przekrêcenie tej wtyczki o 90 stopni to nic innego, jak zwarcie
> linii +12V z "mas±".

niby tak ale przeciez nie wszystkie elementy na plycie tworza obwod
szeregowy, tzn. to chyba nie jest takie proste zwarcie masy z
zasilaniem. Jak mialem ten "wypadek" komp normalnie sie uruchomil i
dzialal (windows sie odpalil i cos na nim smigalem), zaczelo tylko cos
z niego smierdziec po paru minutach :-/
Wezmy taki przyklad, ze mamy 2 diody polozone poziomo z anodami po
jednej stronie, zasilane sa kazda osobna para pinow. Jak przekrecimy
wtyczke o 90 stopni to do elektrod jednej diody przylozymy dwie masy a
do elektrod drugiej 2x napiecie (czyli tez zaden prad nie poplynie,
wiec nie ma co mowic o jakis zabezpieczeniach nadpradowych w tym
banalnym przykladzie, jak jest w rzeczywistosci, nie wiem :-/ )

ale przechodzac do sedna sprawy obstawiacie, ze procesor jest sprawny
100% skoro dziala na innym egzemplarzu tego samego modelu plyty
glownej?