Szybkość karty pamięci SD

Autor: Piotrek <radziwon_usenet_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Fri 11 May 2007 - 21:59:41 MET DST

Ostatnio kupiłem kartę wspaniałej marki MPower. Według treści aukcji miała
mieć prędkość 9,8MB/s w odczycie i 7,2MB/s w zapisie (nie było tam słowa
"do"). Kiedy ją dostałem sprawdziłem odczyt przy pomocy programu HD Tach (w
czytniku USB2.0 w porcie USB2.0) i prędkość odczytu wynosiła ok 4,2MB/s, zapis
sprawdziłem używając total commandera kopiując film z dysku- w czasie
zapisywania prędkość wynosiła ok 2,2MB/s. Sprawdzałem też w innych czytnikach
i na innych komputerach i wyniki bywały nawet gorsze. I w tym momencie mam
kilka pytań.
1)Czy to są normalne szybkości kart MPower x133 ? Może "przypadkiem" dostałem
zwykłą kartę zamiast szybszej. Wskazywałby na to fakt że karta wygląda inaczej
niż na zdjęciu na aukcji (nie ma tej śmiesznej nalepki na której było napisane
x133, na karcie nie ma żadnego oznaczenia prędkości), a w blistrze nie było
kartonika na którym zazwyczaj jest napisane co za cudo kupujemy.
2)Czy szybkości kart podobnej klasy ( ceny ) są podobne ? Czy może np. GOODRAM
albo KINGSTON są generalnie szybsze? Czy warto tracić czas na wymienianie
karty z tytułu niezgodności z umową?
3)Czy moje testy są wiarygodne ? Generalnie chodzi mi o to czy nie przegapiłem
jakiegoś wąskiego gardła które sprawia że te wyniki nie są prędkościami kart.

Pozdrawiam Piotrek