Re-konfiguracja Raid 0 (na Asus P5W DH DLX)

Autor: XXXXXX XXXXXXX <papook_at_poczta.fm>
Data: Thu 10 May 2007 - 12:46:07 MET DST

Jak "odnowić" konfigurację Raid'a 0 na płycie nie ruszając przy tym
zawartości dysków?
Historia wygląda tak, że kupiłem nowy komputer z płytą Asus P5W DH
Deluxe i 2 dyski SATA WD2500KS, stworzyłem na sprzęcie konfigurację
Raid 0 poprzez ustawienie zworki na płycie JP2 czyli Raid Fast bodajże
to nazwali oraz za pomocą Intel Matrix Storage Manager'a. Następnie z
powodu usterki płyty oddałem ją do serwisu (skąd została odesłana do
producenta). Popełniłem błąd gdyż nie spisałem sobie przed
rozmontowaniem komputera, który dyski jest 0 a który 1 ale to nie jest
największy problem. Po powrocie płyta miała wyzerowane wszystkie
ustawienia, w tym konfigurację Raida.
Teraz kiedy odpalam Intel Matrix Storage Manager'a widzę, że nie mam
skonfigurowanych żadnych wolumenów Raid.
- kiedy chce utworzyć nowy pojawia się informacja o braku miejsca na
dysku (bo w poprzedniej konfiguracji użyłem całej pojemności dysku na
macierz)
- kiedy chce skasować wolumeny jest oczywista informacja, że nie ma
czego kasować.
- nie chce korzystać z opcji resetowania dysku do non-Raid bo to wiąże
się z utratą wszystkich danych na dyskach.
Obecnie dyski pokazują się w Managerze jako:
Physical Dinks:
Port Driver Model: 1 External Disk 0
Serial #: 2DF_________0_8
Size: 465.8GB Type/Status(Vol ID): Unknown Disk
Czy w związku z tym jest możliwość ustawienia jakoś poprzedniej
konfiguracji Raid 0 bez utraty danych? (działający komputer został
rozmontowany na części i w serwisie wyzerowane ustawienia całej płyty,
dyski nie były ruszane)

Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc.

Marcin