Re: LAN po sieci elektrycznej

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 10 May 2007 - 09:21:30 MET DST

Dnia Thu, 10 May 2007 09:04:55 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

> Dlaczego logicznym? Jak dla mnie wykorzystywanie nośnika
> energii do przesyłania danych jest właśnie nielogiczne :)

Masz gotowe okablowanie, do którego i tak podpinasz każde urządzenie. Co
jest nielogicznego w próbie jego wykorzystania? A że dodatkowo idzie nim
energia? I co z tego. Osiągane transfery są aż nadto wystarczające do
sterowania lodówką ;-).

> Owszem, za jakiś czas praktycznie wszystkie urządzenia będą
> w jakiś sposób usieciowione (lub przynajmniej będą mogły być).
> Ale do takiego "inteligentnego domu" najlepsza będzie po prostu...
> dobra strukturalna instalacja sieciowa. Dlaczego zakładasz, że
> takie futurystyczne projekty będzie się robiło fuszerką, dokła-
> dając brzydką skrzynkę do każdego gniazdka zasilającego? :)

Korytka będą lepsze?
Zauważ, że instalacje strukturalne zdecydowanie nie są powszechne.

> Swoją drogą, WiFi może jest lepszym rozwiązaniem powszechnego
> usieciowienia urządzeń, choć osobiście nie jestem wielkim
> zwolennikiem mnóstwa nadajników radiowych w otoczeniu człowieka.

To raz. Poza tym WiFi jest zbyt drogie, zbyt skomplikowane i nie nadaje
się na medium komunikacyjne o dużej niezawodności.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/