Re: kosci pamieci w nowym kompie

Autor: Wojtek <astaroth_at_CUT.IT.op.pl>
Data: Wed 09 May 2007 - 14:22:42 MET DST

Radosław Sokół pisze:

> MODUŁ!
>
> Kość to pies obgryza ;)

Eh, zawsze się na tym łapie:)

> Do jakiego procesora?

C2D e6600, lub e6700, chyba że zakupi się trochę opóźni i wyjdzie coś
ciekawszego.

> Jedynie gry
> mają większe wymagania, ale tym z kolei 2 GiB powinno
> absolutnie wystarczyć przez dłuższy czas -- chyba, że masz
> wielkie wymagania, kupujesz cały czas nowości i budujesz
> komputer typowo dla gracza.

Nie nazwałbym go typowo dla gracza, natomiast chętnie po raz pierwszy w
życiu odpaliłbym sobie co poniektóre tytuły na maksymalnej
rozdzielczości. Za niedługo zaczną wychodzić gry wykorzystujące dx10
więc automatycznie pomyślałem, że dodatkowy ram też im się przyda.

> Pamiętaj też, że z 4 GiB są problemy: wiele płyt nie potrafi
> obsługiwać całej takiej pojemności, "widzą" tylko 3 lub 3.5 GiB,
> a jak widzą wszystko, to "nadmiar" jest dostępny z dodatkowym
> narzutem. Dopiero systemy 64-bitowe mogą bez najmniejszych
> problemów obsługiwać pamięci o praktycznie dowolnej pojemności.

Ogólnie na tą chwilę złożyłem sobie taki zestaw:
płyta - Gigabyte GA-965P-DQ6
pamięć - Geil 2x1GB ddr2 800
karta - EVGA GF8800gts 320MB superclocked
dyski - 2 x ST332062NS 16MB raid edition
monitor - Samsung 19" 940FN
zasilacz - jeszcze nie dobrałem

Nie wiem jak to wszystko ze sobą będzie współgrało, ale mam nadzieję, że
  w miarę w porządku. No i właśnie tu się zacząłem zastanawiać czy nie
wpakować na razie jednej kości 2 gigowej.

Jeśli chodzi o system to vista, na poczatku 32-bitowa, no a po jakimś
czasie przesiadka na 64.

Pozdrawiam,
Wojtek