Image For Windows - how to...?

Autor: vector <izohelia_at_gmail.com>
Data: Tue 08 May 2007 - 21:54:47 MET DST

Witam!
Próbowałem tym programem przenieść system na nową partycję. Dokładnie
mam dwie po 20GB i chciałem przenieść system na jedną 40GB kasując
dwie dwudziestki. Zrobiłem tak:
- wykonałem kopię systemu do pliku IFW (*.img),
- przerzuciłem dane z pozostałych partycji na bezpieczne dyski,
- odpaliłem instalator XP i skasowałem wszystkie partycje na HD0,
- utworzyłem nowe 40GB pod system i sformatowałem,
a że kopie systemu są na RAID0 więc musiałem zainstalować system,
utworzyć drugą partycję z pozostałej części dysku i przenieść na nią
pliki *.img. Ponieważ wcześniejsza próba zakończyła się niepowodzeniem
tym razem odpaliłem koputer pod kontrolą DOS 6.22 i uruchomiłem
image.exe. Opcja odzyskania z pliku nadal nie działała, tzn. nie było
widać dużej partycji (dyskietka A i dysk C i nic więcej) więc
poszukałem plików img na patrycjach (IFW - From Partition) i
przywróciłem system... dokładnie go przywróciłem, bo mam wszystko jak
było ;-) Systemowa 20GB, 20GB obszaru nie przydzielonego i pozostała
cześć jako dysk E ;-) kropka w kropkę ;-)

Jak to zrobić aby przenieść system razem ze wszystkimi aplikacjami etc
na nowy dysk w inną objętościowo partycję (z 20 na 40GB)? Jak ustawić
IFW aby dało się to zrobić? Mam wersję trialową na 30 dni.

Pozdr, Vector.

PS. Jest jakieś free narzędzie, które pozwoli połączyć partycje w
sposób bezpieczny?