Re: LAN po sieci elektrycznej

Autor: SebOLO <mrsebolo_at_wytnijto.o2.pl>
Data: Tue 08 May 2007 - 19:19:28 MET DST

> Temat byl walkowany z kilkaset razy na tej i innych grupach, z tej super
> technologii wyszla jedna wielka lipa predzej juz da sie internet puscic po
> sznurku niz po instalacjach energetycznych w naszym RUMUNlandzie .

> Nawet w obrebie jednego lokalu mieszkalnego wystepuja problemy z linkami w
> tej technologii radze zajrzec do archiwum , ta technologia juz jest martwa
> .

Już po samym wstępie widzę, że piszesz o czymś czego w życiu nie miałeś w
ręce więc z łaski swojej nie wprowadzaj ludzi w błąd jak nie masz o tej
technologii zielonego pojecia.
Osobiście używałem PLC'a firmy Pentagram i była to wersja o przepustowności
do 14Mbps. W obrębie jednego lokalu urządzenie działało idealnie. Był to dla
mnie najprostrzy sposób doprowadzenia Internetu w lokalu gdzie wiercenie
dziur i przepychanie kabli nie wchodziło w grę, a zarazem Radiówka nie miała
szans bytu.
Powiem więcej testowałem troszkę i Internet dochodził nawet do Altany, która
stoi ok. 50m od domu, więc jak na moje potrzeby (Internet) rewelacja. Wbrew
temu co sie mówi urzadzenie przechodzi przez licznik jednak ze stratą
transferu nawet o 50%.

Podsumowując... Technologia idealna jeśli nie można wiercić w ścianach lub
gdy radiówka sie nie sprawdza. Podkreślam, że nadaje się ona praktycznie
tylko w przypadku Internetu - jak na sieć lokalną zbyt niski transfer.
Nie testowałem szybszych wersji (do 85Mbps), więc nie będę się o nich
wypowiadał...

--
Seb