Re: Karta Sieciowa bez adresu MAC

Autor: Jakub Szułakiewicz <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Tue 08 May 2007 - 18:13:47 MET DST

ToMasz pisze:

> Miałem podobny problem, system informował ze niema adresu mac, i
> przydziela losowy. Dziwne, ale karta naszczescie jest urzywana do
> połączenia TYLKO z drugim kompem - wiec działa....

I będzie działać nawet w większej sieci. MAC jest 48-mio bitowy, czyli
różnych adresów jest coś w okolicach 3*10^15. Na każdego mieszkańca
Ziemii przypada coś koło miliona adresów. W sumie nawet wszystkie adresy
mogłyby być generowane losowo - i też by wszystko działało.
Prawdopodobieństwo, że w określonej podsieci wygenerują się dwa takie
same adresy jest minimalne.

--
Yakhub