Re: Vista - brak ostrości ???

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Mon 07 May 2007 - 21:45:09 MET DST

/// Kaszpir /// wrote:
> Witam !
>
> Kilka dni temu przesiadłem się w Windows XP Pro na Vistę Home Premium.
>
> Pierwsze wrażenia były bardzo optymistyczne :) Jaki ładny , jakie fajne
> efekty i itd ...
>
> Niestety zauważyłem że obraz jest mniej ostry niż w Win Xp ...
> Czcionki są mało ostre , tak jakby wygładzone.

Czyli poprawne.

> ClearType wyłączyłem w systemie , ale ciągle wygląda jakby wszystkie
> czcionki i itd było "wygładzone".

Próbowałeś pogorszyć obraz, ale nie wyszło...

> Efekt jest taki że obraz nie jest tak ostry (patrząc na czcionki) jak w
> Win XP :(

Całe szczęście, to znaczy, że coś jednak poprawili.

> Nie wiem ,czy to wina dobrania kolorów , lub systemu "Aero" i jakiś
> efektów , wygładzaczy i itd , czy co ?
>
> Mimo że Vista mi sie podoba , to powoli myślę czy nie warto wrócić do
> dobrego starego Win XP ...
>
> Zauważyłem że szybciej męczy się mi wzrok właśnie na Viście :(
>
> Czy ktoś może to potwierdzić ?

To, jak Ci się męczy wzrok, możesz potwierdzić tylko Ty.

Znam takich, do do dzisiaj pracują z Windows 3.1. Wynalazki takie jak
Win98 i XP są dla nich dziwaczne i nie do użycia. Rzecz gustu.

> Być może to wina innych czcionek w Viście , sam nie wiem :(

Ja bym raczej mówił o "zasłudze". Tak na oko jakość tekstu pod Vistą
jest nieco lepsza niż pod XP. Przez jakość na ogół rozumie się gładkość
czcionek, a nie wyrazistość pikseli tworzących uskoki.