Re: Brak OC - co jest winne?

Autor: GM <GM_at_brakmaila.pl>
Data: Sun 06 May 2007 - 14:17:03 MET DST

> Chyba czegoś nie rozumiem...
> Procek 10 x 200 MHz = 2 GHz
> Pamięci 2 x 200 Mhz = 400 MHz ???
> Mnożnik dla pamięci nie powinien być 3,33?

moze byc ale nie musi, poniewaz były totalne zwisy przy najmniejszym OC więc
ustawiałem minimalne wartosci, w koncu odkryłem przyczynę niestabilnosci i
kompletego braku podkręcalnosci na tej płycie

Klucz tkwi w opcji "(G)MCH overvoltage" ktore trzeba dać conajmniej +0.2V
wtedy płyta zaczyna się podkręcać i chodzi na 240-270FSB, przy +0.3V
sprawdzałem nawet chodzi na 290MHz (2900MHz E4400) przy przetaktowanych
pamięciach z 667 na powyzej 750

Ja nie chce więcej podkrecac, wystarczy mi 2.66GHz, teraz
mam takie ustawienia w biosie i jest OK:
http://img341.imageshack.us/img341/2295/dscf1442uh2.jpg
jak widac standardowe napięcia dla procka pamięci a 2.7GHz:)

Płyta to gigabyte 965P-S3 rev 3.3 bios F8