Re: Jakie są rodzaje pamięci elektronicznej?

Autor: Jakub Szułakiewicz <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Fri 04 May 2007 - 18:32:06 MET DST

Limcha pisze:
> Nigdzie nie mogę natknąć się na klasyfikację, a ta potrzebna jest mi
do obrony pracy dyplomowej :) Dzięki.

Półprzewodnikowe pamięci trwałe:
ROM, PROM (programmable-ROM), EPROM(erasible-PROM, kasowane przez
naświetlenie światłem UV), EEPROM (electronically erasible PROM (jakoś
tak)), Flash(EEPROM poukładany w bloki), CMOS (RAM podtrzymywany
bateryjnie).

Pamięci ulotne:
SRAM (static-RAM, każda komórka pamięci to kompletny przerzutnik), DRAM
(dynamic-RAM, komórka pamięci to kondensator i cośtam jeszcze, musi być
odświerzane), DDR DRAM (double data rate - DRAM, pamięć DRAM, w której
cykl odczytu/zapisu następuje zarówno na rosnącym, jak i na malejącym
strobie sygnału zegarowego).

To w takim ultra-skrócie.

Do tego należałoby dodać inne pamięci nieulotne - począwszy od taśm,
dysków, dyskietek, na DVD i Blu-Ray skończywszy.

Do tego dochodzą rzeczy historyczne - karty/taśmy perforowane, rdzenie
ferrytowe, pamięć bębnowa, rtęciowa, jakieś cuda na lampach i
przekaźnikach chyba też były robione...

PS. Proszę, powiedz mi, że to dyplom w technikum, a nie na studiach...

--
Yakhub