Re: Wypasiony 8-bitowiec ???

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Thu 03 May 2007 - 12:08:10 MET DST
Message-ID: <f1cchq$2o6$1@nemesis.news.tpi.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed

ChrissP. napisał(a):

> Zresztą, w tamtych czasach, jak coś się nie mieściło lub chodziło za wolno,
> to programiści kod przepisywali, a teraz to wymagania na pudełkach
> zmieniajÄ…...

To nie tyle kwestia niewielkich zasobów (bo to relatywne pojęcie - to co
dzisiaj jest przerażająco małe wtedy było bardzo duże :P) co zamkniętej
architektury. Programista dokładnie wiedział na jakim sprzęcie będzie
działał pisany program, znał (a przynajmniej powinien) każdy aspekt
architektury, każdy rozkaz procesora, dokładną ilość pamięci. Dawało to
możliwość stosowania konkretnych sztuczek programistycznych oraz
wykorzystywania czegoś, co powstało z myślą o czymś innym do zrobienia
czegoĹ› jeszcze innego. :P

Podobnie jest dzisiaj z konsolami - dzięki temu biją jakością pecety o
porĂłwnywalnej mocy obliczeniowej, a gry nigdy siÄ™ nie zacinajÄ….
Programista zwyczajnie nie musi brać poprawki na to, że w komputerze
gracza będzie inny procesor, chipset, inna ilość pamięci itp.
Received on Thu May 3 12:10:07 2007

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 03 May 2007 - 12:51:02 MET DST