Re: przyszle procki intela E2xxx a obecne czipsety/plyty

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Wed 02 May 2007 - 14:29:33 MET DST

Larus napisał(a):
> No to mnie zaskoczyłeś - faktycznie "dziwne" posunięcie :O
> PS. Jaka to konkretnie płyta ?
Gigabyte GA-956P z serii DS3/DS4/DQ6
Na poczatku DQ6 (droga w cholere) reklamowana ze jest wyjatkowa bo: ma
radiatorek pod spodem plyty/czipsetu itp, bo ma 12fazowe zasilanie
(belkot, ma 2x3faz, przy czym w kazdej fazie sa po 2 mosfety
rownolegle), ma superduperchlodzenie czipsetu silentpipe itd.
Za chwile wychodzi "przejsciowka" pomiedzy "zwykla" DS3 a DQ6 - DS4,
ktora jest na pcb od dq6, ale ma tylko chlodzenie czipsetu od DQ6,
reszta jest prosta. W wersji 2.0 dodaja jej takie zasilanie jak w DQ6, w
3.3 daja radiator pod czipsetem, nowy audio codek, troche zmian w
rozlozeniu zlacz. Cewki zmieniaja z "toroidow" na fajne zamkniete
kubeczki (nic nie piszcza w koncu). I w tym momencie nie wiem juz czy
jest jakakolwiek roznica miedzy DQ6 a DS4.
Rownoczesnie "najbiedniejsza" S3 ewoluje do DS3 (kondensatory zmienione
na "solid"), ktorej po chwili dodaja rowniez 2x3fazowe zasilanie.
Roznica obecnej miedzy DS3 a pierwszych DS4 - brak silentpipe chlodzenia
czipsetu...