Re: duza ilosc dyskow

Autor: re <a_at_a.org>
Data: Wed 02 May 2007 - 12:35:57 MET DST

Jedyne co mi przychodzi do głowy żeby dyski były na raz włączone to że
używasz jakiś serwer http na którym jest baza danych i ta baza dla
bezpieczeństwa zapisuje równolegle każdą transakcję jednocześnie co najmniej
do dwóch kopii. Ale takie rzeczy bezpieczniej zrobić ustawiając w
konfiguracji programu sterującego bazy danych żeby drugą kopię bazy
zapisywać na drugim fizycznie komputerze, połączone przez sieć lokalną.
Takie systemy są stosowane w bankach. Oba komputery powinny być zasilane
przez UPS typu ciągłego, czyli taki, który cały czas zasila komputer z
akumulatorów a jednocześnie z sieci się ciągle doładowuje. Inaczej bym nie
podłączał tylu dysków, tym bardziej, że nie potrzebujesz dużej pojemności
skoro wolisz kilka dysków po 100GB zamiast jeden na 400GB. To tyle co mam do
powiedzenia w tej sprawie.