Re: CPU + płyta gł. + RAM do 800 PLN do wygodnej pracy

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Wed 02 May 2007 - 12:15:22 MET DST

Szarlih wrote:
> Bernard jest autorem poniższej tajemniczej notatki, zapisanej pradawnymi
> runami na koźlej skórze:

> to jest akcelerator graficzny, nie sterownik. to samo co zwykle na

No patrz... To to nie ma wyjścia na monitor? A ja głupi zawsze
podłączałem monitor do tego i mi działało.
Tak na poważnie, to jest to sterownik graficzny będący dodatkowo
"akceleratorem" czyli procesorem graficznym.

> osobnym laminacie, ale budowane w chipset - właśnie "wbudowana karta".
> sterowniki, czyli oprogramowanie pozwalające używać tego układu to masz
> w systemie. :D

Ano właśnie "karta", to coś na "osobnym laminacie", czyli oddzielny byt
fizyczny. Może być zintegrowany sterownika, czyli zabudowany na jednaj
płycie (karcie) z procesorem, pamięcią i czymś jeszcze. "Zintegrowana
karta" to inaczej "brak karty", bo jest wszystko na płycie - kompletny
bełkot i bezsens językowy.

Angielski "controller" to po polsku "sterownik". Angielski "driver" to
po polsku "program sterujący", a w skrócie (niezbyt fortunnym)
"sterownik". Urządzenie, które czymś steruje nazywamy po polsku
STEROWNIKIEM, to chyba dość oczywiste, nie uważasz. "kontroler" po
polsku - to osobnik, który kontroluje, czyli SPRAWDZA.