Re: Po Przepięciu

Autor: Krzysztof Kucharski <szpunk.beztego_at_friko6.onet.pl>
Data: Wed 02 May 2007 - 10:12:42 MET DST

news:2007050207472100@grush.one.pl...

Witam

[...]
> 3) Trochę może pomóc wielopoziomowe zabezpieczenie instalacji
> elektrycznej specjalnymi bezpiecznikami przeciwprzepięcio-
> wymi, ale to wymaga profesjonalnej instalacji i też niewiele
> da na uderzenia w bezpośredniej okolicy.
[...]

Tu się nie zgodzę z Tobą. Prawidłowo zaprojektowany, wykonany i utrzymywany
strefowy system ochrony nadnapięciowej jest niezwykle skuteczny. Na tyle,
że bezpośrednie wyładowanie np w maszt antenowy nie tylko nie uszkadza
podłączonych do niego urządzeń, ale nawet nie resetuje PeCetów
uruchomionych w pobliżu.
Inna sprawa to koszt takiej instalacji - raczej nie do przyjęcia dla
zwykłego uzytkownika. Ale z technicznego punktu widzenia takie
zabezpieczenie jest niezwykle skuteczne. I tylko to chciałem zasygnalizować
;-).

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski