Odczyt z SPD pamięci przez BIOS i OS

Autor: Palmer <kolupCIACHO_at_o2.pl>
Data: Tue 01 May 2007 - 15:56:56 MET DST

Witam,

Zakupilem nowa pamięć (2 identyczne moduły DDR) z zaprogramowanym układem SPD
na CL2-2-3-6. I teraz BIOS płyty głównej twierdzi, że to CL2,5-2-3-6,
natomiast CPU-Z odczytuje poprawnie SPD. Skąd taka rozbieżność.
Mam ostatnią wersję BIOS-u, a płyta to ABIT IC7-G.
Jeszcze jedna obserwacja - po wyjęciu poprzednich i zainstalowaniu nowych
pamięci włączyłem na powrót komputer, a ten nie chciał się zbootować tylko
speaker wydawawał naprzemiennie długi sygnał dźwiękowy. Pomógł reset BIOSu,
ale czy to normalne zachowanie po zmianie pamięci?

Pozdr.,
Palmer