Re: benq czy acer?

Autor: Piotrek <a_at_b.ru>
Data: Mon 30 Apr 2007 - 23:00:27 MET DST

> A propos jeszcze laptopow i marek. Slawietna Toshiba wypuscila tez serie
> tanich laptopow. Marka marką, ale jesli chce sie miec DOBRY sprzet, to
> niestety trzeba za niego dac wiecej, a za 2500zl - 3000zl dostanie sie to
> samo co w Acer.

kazdy producent wypuszcza linie tanich notebookow.
lenovo w tej chwili wypuscil serie N100, pulap cenowy powiedzmy jak Acer.
napewno odbiega jakoscia od slynnej seri T ale mimo wszystko jest lepiej
wykonany niz Acer.
niestety ale prawda jest taka ze Acer ze swoimi tanimi notebookami jest
sporo ponizej sredniej, moim zdaniem kupujac notebooka wole dolozyc te
200-300 zł i miec cos co ma lepsza marke niz Acer.

> Wspominasz o kiepskiej jakosci podzespolach w Acer? Prosze bardzo: HDD
> Toshiba, RAM Nanya, DVD Pioneer etc...

hmmm zapewne co inny model to cos innego w srodku jak to u wiekszosci
producentow.
tylko dlaczego wymieniles podzespoly ktore taknaprawde sa dosc latwo
wymienne i nie sprawiaja problemow po gwarancji ??
u nas w firmie w dwoch takich samych modelach polecialy plyty glowne, tego
juz po gwarancji nie wymienisz. a czas oczekiwania 1-3 mies na naprawe to
dla firmy sporo za duzo. mieli szczescie ze w umowie maja zastrzezone ze
mamy im dostarczyc sprzet na zamiane, wiec reklamacje u acera to byl nasz
problem.
popekane obudowy, wytarte klawisze, obluzowane porty, uszkodzone zasilacze,
uszkodzone dyski. to jest ogolny przeglad usterek w doslownie kilku Acerach
jakie mamy na nasze nieszczescie w firmie.

> Wiesz, nawet Sony w sprzecie AV ma sprzet tani/masowy za kilka zl rownie
> kiepski co chinskie podrobki ale jako ze to Sony, to doplacasz za marke,
> ale ma tez sprzet wysokiej klasy, ktory kosztuje krocie, a i to czasami
> nie dorownuje markom typowo audiofilskim.

Sony to akurat idealny przyklad placenia za marke a niekoniecznie za jakosc,
z tym sie zgodze.
w kazdej firmie placisz w duzej czesci za marke.

> Tak samo mozna powiedziec o Acer: ma tanie produkty, ale ma tez w ofercie
> sprzet, ktorego by sie nawet Lenovo nie powstydzilo :)

tylko ze za takie pieniadze ze spokojnie starczy ci na cos markowego, a
wtedy moim zdaniem zastanawianie sie nad Acerem to idiotyzm.
majac 2500-2800 zł moooooze komus przez mysl przejs a moze by kupic Acera,
ale majac do wydania 5000 zł niepowinien wogole myslec o tej firmie.

>Nie, zebym byl zagorzalym zwolennikiem Acer, ale nie przesadzajmy i nie
>popadajmy w skrajnosc. Dzis gdybym mial kupic jakiegos laptopa, to
>przedewszystkim jak najmniejszego z matryca 12" i nic mi do szczescia
>wiecej nie potrzeba-moglby to by byc nawet Optimus, byle by laptop byl
>maly, LEKKI, by pochodzil troche na bateriach i by Viste mozna bylo na nim
>uruchomic ;)

tu nie chodzi o popadanie w skrajnosci. wymieniasz firme Optimus, ona przez
pewien czas byla troche jak Acer, produkowali straszne gowno, ale od pewnego
czasu naprawde skladaja porzadne desktopy(ostatnio taniej wychodzil
IBM(Lenovo:) ale naprawde ja bym sie ich nie czepial. przedewszystkim serwis
maja znosny, naprawde.
Acer niema dobrego serwisu, on prawie wogole nie ma serwisu a powinien miec
produkujac tak awaryjny sprzet.

> niestety nie stac mnie na 12" z Lenovo, wiec spokojnie wezme np.
> wspomnianego Acera(jesli bylby tanszy) a za zaoszczedzone pieniadze po
> prostu dokupilbym do niego albo DOBRA torbe (a nie szmacianke, ktora daje
> asus), albo ram, albo jescze cos, co by mi poprawilo komfort uzytkowania
> laptopa.

przyznam szczerze ze niewiem jak sie sprawuje torba z Asusa, ale musze
przyznac ze jest to mily gest z ich strony ze daja myszke i torbe do
notebooka. jest to taki zestaw ktory kazdy nowy uzytkownik kupic musi a
dostaje go wraz z nienajgorszym notebookiem w normalnej cenie.
inna sprawa ze prosta torba kensingtona nie kosztuje chyba nawet 150 zł;)

>Aktualnie mam tez Acer 14" Wide bo to byl najmniejszy i najlzejszy laptop
>na jakiego bylo mnie stac i gdybym zdecydowal sie na Toshibe,Techmex
>(Lenovo i Asus nie mialo wowczas zadnej panoramy-nawet 15"), to kosztowalby
>zdecydowanie wiecej.

przyznam sie ze nie sledze rynku "malych" notebookow wiec niewiem jak sie
plasuja ceny roznych producentow w tej klasie, wiem ze seria X Lenovo jest
cholernie droga.
ale w tym watku chodzilo o zwyklego notebooka, za cene 2500-3000 zł gdzie
wybor notebookow jest naprawde spory. mozna trafic w wiele lepszych firm niz
Acer.

> Pamietaj-cena nie zawsze idzie w parze z jakoscia....tak jak i znana marka
> nie musi byc synonimem tejze jakosci.

nigdy nie twierdzilem inaczej, ale przyznaj ze jesli mamy kilka notebookow
Acera w firmie i doslownie kazdy juz mial conajmniej jedna awarie to nie
jest to normalne. na dodatek awaryjnosc w polaczeniu z fatalnym serwisem
oraz z koszmarnie dlugim okresem oczekiwania na naprawe powoduje ze mam jak
najgorsze zdanie o tej firmie. i to nie mowie tego bo cos tam slyszalem,
tylko doswiadczylem tego wielokrotnie.

co do marek to taka IIYAMA jest przeciez dobra firma, prawda?
ale juz wielokrotnie pisalem na grupie ze w firmie na kilkadziesiat sztuk
monitorow (konkretny model) padl doslownie kazdy niektore juz 2-3 razy. niby
dobra marka a tez wypuscili niezly bubel. jedyny plus jest taki ze naprawde
poprawili serwis i jest teraz super door-to-door. zglaszasz i wymieniasz
monitor za monitor od reki. duzy plus dla nich, nauczyli sie na swoich
bledach. Acer tego nei potrafi i maja dalej fatalny serwis.

IBM obecnie Lenovo bo mowimy o notebookach. T21 padajace modemy, dosc czesto
padaly, w T21 rowniez zdazaly sie pekajace obudowy przy klawiaturze.
w T30 padl jeden !! dysk na kilkanascie sztuk uzywanych juz chyba 5 rok.
w T42 na kilkadziesiat sztuk(3 padniete DVD(cos mi sie zdaje ze jakas
wadliwa seria), 1 uszkodzony port USB)
w T43 na kilkanascie sztuk jedna bateria z wadliwej seri podlegajaca
wymianie.
z T60 poki co brak problemow ale dopiero wchodza do nas do firmy
z seria X brak problemow ale mamy 1 sztuke:)

serwis max 14 dni, wymiana DVD bez problemu na nowe sztuki. kontakt z
serwisem idealny, naprawa USB od reki. Jak widac nawet jesli sie placi
wiecej to jednak warto, przyznasz ze jak na tyle sztuk awaryjnosc bardzo
mala.

Marka HP, glownie drukarki u nas. same drukarki dla srednich i duzych firm
sa moim zdaniem OK. niemamy z nimi wiekzego problemu(soft czasem daje
popalic), drukarki dla domu(tanie plujki, sreeeednia jakosc, ale cena
drukarki nizsza niz dwuch tuszy wiec niema czego oczekiwac:)
drukarki tluka po setki tys stron i niema z nimi problemu, jedyna wtopa tej
firmy to jetdirecty (seria 615 jesli mnie pamiec nie myli, montowana w seri
2000 i 4000). padaja jak muchy te jet directy i jedna seria jest wymieniana
nawet po gwarancji, niestety nasza seria nie podlega tej wymianie i dzieki
temu mamy na polce 4 sztuki uszkodzone a kupjemy zew 170x ktore tez sie
sypia(1 sztuka padla).
serwis, poza ta wymiana jet directow super. szybka naprawa, wymiana, dostep
do czesci. szczerze polecam.

serwery IBM i ich serwis to odzielna bajka bo to zalezy od umow serwisowych,
ale to tez super rewelacyjny poziom i naprawde widac za co sie placi

serwis Cisco?? nawet niewiem co to jest:)
ten sprzet mozna zamorowac za sciana i go nigdy nie wyciagac bo on dziala i
dziala i dziala:)
na kilkadziesiat sztuk nic nam nie padlo.......

ehhh rozpisalem sie, ale to byly przyklady tylko.
jakos tylko Acer blado wypada przy tym malym zestawieniu, najwiecej awari i
najgorszy serwis.
tym przykladem chcialem pokazac ze mimo ze zawsze przeplaca sie za marke, to
jednak ta roznica w cenie nie dosc ze sie odbija na jakosci to jeszcze na
dobrej obsludze jesli cos padnie, a trzeba przyznac ze niema firm
niezawodnych, kazdej sie powinie noga i pusci jakas wadliwa serie.

ja nadal upieram sie przy tym ze lepiej szukac czegos lepszej marki niz
Acer, nawet jesli trzeba dolozyc 200-300 zł

--
pzdr
piotrek