Re: benq czy acer?

Autor: Piotrek <a_at_b.ru>
Data: Mon 30 Apr 2007 - 19:04:17 MET DST

> Widziales, czy tylko ci sie wydaje?!

widzialem:)
nie jeden nie dwa ale wiecej notebookow Acera.
na moje nieszczescie w kilku firmach ktore obslugujemy niektorzy wabieni
cena na ulotce kupili ta tandete wiec mam co jakis czas problem co zrobic z
padnietym Acerem.

> Ja mam Acer i bez problemu smiga juz 1,5 roku. Bateria trzyma wciaz
> ok2,5-3godz (na poczatku do 3,5). Podzespoly identyczne, jak w
> zachwalanych przez ciebie Toshiba,Lenovo.Dell etc tyle, ze Acer tanszy a
> ma to samo.

co do bateri to nie dyskutuje bo jednak tutaj duzy wplyw ma to co jest w
srodku. na jednych podzespolach bateria trzyma dlugo na innych bardzo
krotko.
co do podzespolow, to niewiem. nie kazdy sprzet rozkladam na czesci.
niestety ale to ze w Acerach sypia sie podzespoly(dyski, plyty glowne,
zasilacze, czytniki DVD) to tylko czesc tego z czym mam do czynienia.
ponadto strasznie fatalna jakosc wykonania, badziewna obudowa ktora badz co
badz ma chronic podzespoly w notebooku.

> A propos Acera, to jakby nie bylo, firma istnieje i produkuje laptopy od
> kilku lat, w porownaniu z Benq, ktore robi je chyba od dwoch. Acer jest
> czwartym producentem sprzetu/laptopow na swiecie. Gwarancje daje na 3 lata
> i to w calej Europie.

wiesz firma medion tez robi od lat radia ale jakoscia to one nie grzesza:)
firma Acer to taki medion na rynku notebookow, ich pozycje na rynku
zawdzieczaja tylko i wylacznie cena, gdyby zbadac przekroj rynku zobaczysz
ze plasuja sie wysokow w sprzedazy tanich notebookow gdzie wiekszosc ludzi
kupuje cos byle by notebooka przypominalo i bylo tanie. taki marketowy syf.
jesli chodzi o serwis to widze po tym co piszesz ze na swoje szczescie nie
miales z nimi do czynienai. ja niestety mialem i jestem przyzwyczajony do
troche innych standardow. ich serwis niedosc ze jest niekompetentny, nie
potrafia udzielic zadnych konkretnych informacji to na dodatek znajduje sie
w Brnie w Czechach:) naprawa uszkodzonej plyty za posrednictwem
przedstawiciela w polsce trwala 3 miesiace, a zanim pierwszy wrocil drugi z
tej samej seri padl w ten sam sposob i tylko dzieki temu ze sami poslalismy
go do brna wrocil naprawiony po bagatela 1 miesiacu:) no wybacz ale serwis
rewelacja:)
uszkodzony zasilacz po gwarancji kupowalismy w hurtowni i z tym byl nie maly
problem, dyski na szczescie tez sami juz kupujemy bo sa po gwarancji. ale i
tak szybciej by bylo kupic dysk niz czekac na niego 1-3 miesiace.

co do benq to napisalem ze nieznam ich notebookow wiec sie nie wypowiadam,
jednak jak by na to nie spojrzec marka Benq ma lepsza opinie niz zalosny
Acer.

> Co do Acera-moja opinie potwierdzaja rowniez znajomi, ktorzy wczesniej
> sceptycznie podchodzili do tej marki, a po zapoznaniu sie ze sprzetem
> zmienili zdanie o tej marce.

oj wiesz, wszyscy poki nie zawioda sie na tej marce chwala ja sobie.
ale to sie zmienia, albo po pierwszej awari albo po pierwszym kontakcie z
porzadnym notebookiem.

> Jedyne co mi doskwiera w tych laptopach, to obudowa koloru srebrnego,
> ktora sie rysuje.

bojest badziewna, cala trzeszczy i jest strasznie slaba. to ma byc notebook
a nie cos co trzeba w styropianie nosic:)

> Za to wykrzywiona klawiatura w niektorych modelach na poczatku moze
> odpychac, ale po dluzszym przyzwyczajeniu jest o niebo bardziej komfortowa
> i intuicyjna, niz tzw. standardowa.

to juz kazdy jak kto woli. kolega lubi klawiature ergonomiczna microsoftu na
ktorej ja pisac nie potrafie:) o gustach sie nie dyskutuje.

> A propos jeszcze do Twojej niecheci-najpierw wyprobuj, dopiero sie
> wypowiadaj.

to ci pisze ze wyprobowalem.
na codzien mam do czynienia z notebookami glownie IBM(obecnie Lenovo), ale
rowniez prywatnie z Asusami, Dell i HP. kazdy z tych sprzetow bije na glowe
Acera z ktorym mam do czynienia rowniez.
jesli chodzi o serwis to najwieksze doswiadczenia mam z IBM(mamy
kilkadziesiat sztuk notebookow tej firmy wiec naprawde wiem jak powinien
dzialac serwis porzadnej firmy)

> [...]
> X2... AMD sie grzeja i komp jest jak piecyk.. w zime mozna sie ogrzac przy
> nim, wiekszosc programow jest niekompatyblna z AMD, a jedyna zaleta to
> ladne logo...
>
> A tak naprawde od wiekow jestem/bylem posiadaczem tych prockow i bardziej
> je sobie chwale niz Intela, bo kosztuja mniej, a funkcjonalnoscia czasem
> przebijaly odpowiedniki Intelowskie... Nie znasz-nie krytykuj, zawiodles
> sie na jednym modelu-sprobuj inne i dopiero wypowiadaj swoja opinie.Ja
> aktualnie rozgladam sie wlasnie za jakims Intelem, bo Core Duo zrobily na

rozmawiamy o notebookach nie procesorach.
podalem obiektywna ocene, jesli chodzi o procki to moge powiedziec ze jestem
subiektywny i wole Intela ale nie pisze wtedy na grupie wez Intela bo AMD to
syf bo niemam argumentow na poparcie tej tezy.
jesli chodzi o Acera, smialo pisze ze to syf i mam na to argumenty.
pisalem o tym wielokrotnie na grupie jak i kolega PSYLO.

--
pzdr
piotrek