Re: płyta główna

Autor: Zbyszek <niematakiegoadresu_at_o2.pl>
Data: Mon 30 Apr 2007 - 01:42:36 MET DST

Kamil wrote:

> Czy ta płyta
> GIGABYTE 945GM-S2
> będzie przyzwoita do procka intela e4300??

Intela od czasów Pentium 75MHz nie używam.

> Aha , jeszcze jedno, czy pamięci GOODRAM są godne polecenia czy dać sobie
> z nimi spokoj.

To zależy od płyty. W listopadzie 2005 kupiłem 2 x 256 MB DDR400 CL2.5
GoodRAM.
Płyta główna z prockiem miała przyjść z innej firmy w innej paczce więc
wcześniej włożyłem te kości do Abit NF7-S 2.0 (Socket A). Komputer nie
ruszył ani z jedną kością ani z dwoma. Już miałem pisać reklamację gdy
przyszła paczka z Asus A8N-VM CSM (Socket 939). Włożyłem kości i wszystko
ruszyło. Komputer działa z goodramami do dziś na CL2.5 bez zwieszek w
Linuksie. Tak więc wniosek jest jeden: za chiny ludowe nie ustalisz
teoretycznie czy dane kości działają z płytą czy nie dopóki nie sprawdzisz.
Większość szanujących się sklepów jest czuła na ten problem i pozwala na
wymianę. Komentarze w sklepach też mogą wprowadzać w błąd. Np. w
komentarzach było, że Abit NF7-S nie chodzi z twinmosami. Znajomy włożył
twinmosy do NF7-S i chodzą. O tym, że twinmosy nie mają prawa działać z
NF7-S przeczytał w komentarzach kiedy pisał swój o tym, ze działają :)