Stara plyta Slot1 - jaki procesor?

Autor: HawkEye <HawkEye_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Sun 29 Apr 2007 - 22:03:02 MET DST

Witam

Niedawno zostalem "szczesliwym" posiadaczem starego kompa z plyta Soyo
SY-6BE+ a na niej procek Celeron 333.

Jako ze sprzet ten chce przeznaczyc na maly serwerek, to przydalby sie
szybszy procek (aktualnie niestety czasem muli przy tworzeniu statystyk, o
dlugiej kompilacji jajka nie wspominam).

Nie pytalbym sie na grupie,gdyby to bylo kilka lat wstecz, kiedy to mialem
szeroka wiedze nt. podobnego sprzetu, ale starosc nie radosc i dzis po
prostu nie wiem, jaki procek do niego wstawic.

Niby w ostatnim BIOS do tej plyty jest wsparcie dla prockow z mnoznikiem 8x,
niby to plyta na BX, niby automatycznie wykrywa napiecie procka, niby
uzywane procki P3 sa tanie, ale ... no wlasnie-po co kupowac kilka razy,
kiedy mozna by raz ? :)

W zwiazku z tym, mam pytanie-jaki maksymalny procek moge wstawic do starej
plyty na Slot1 i czy procki P3 z FSB 133 beda dzialac na takiej plycie? Czy
lepiej kupic procek ze zlaczem Slot1, czy tez moze na socket370 i z
przejsciowka na Slot1? Czy moze ktos sie podzielic swoimi spostrzezeniami
nt. powyzszego problemu? Za wszelakie podpowiedzi/uwagi bede wdzieczny :)

Pozdrawiam M.K.