Re: Burze a komputer

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 29 Apr 2007 - 18:06:46 MET DST

Kafar pisze:
> Jak sprzęt komputerowy reaguje na uderzenia piorunem w budynek, lub indukcje

Tragicznie.

> ładunku do napowietrznej lini telefonicznej/LAN??

Marnie.

> Widziałem co zostało ze switcha w domu w który piorun uderzył- wnętrze
> wyparowało- zstała tylko spalona metalowa obudowa. Wiem że tanie modemy bez

Podobne efekty widziałem w stosunku do włączonego do
sieci zasilającej sprzętu komputerowego w trafionym
bloku.

Co do uderzenia w LAN/telefon -- najczęściej palą się
karty sieciowe/modemy tylko, ale bywały też przypadki
spalenia płyty głównej lub kilku innych urządzeń
dodatkowo.

> A co z infrastrukturą WiFi- czy urzywając podczas burzy laptopa na zasilaniu
> bateryjnym i korzystając z routera Wifi bez anteny zewnętrznej stojącego
> wewnątrz budynku podnosze prawdopodobieństwo uderzenia pioruna??

Nie. I w sumie jest to bezpieczne dla urządzenia, bo
musiałoby być naprawdę bliskie uderzenie, by mu zaszko-
dziło.

> I ostatnia rzecz to naziemne anteny podłączone to Tunera TV- naziemna
> analogowa i DVB-T oraz dookólna radiowa przykręcone do masztu w postaci
> rurki na kominie i obok talerz od satelity.

Mają dosyć długie kable, przy uderzeniu w najbliższej okolicy
mogą sprawić przykrą niespodziankę.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |